Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
17.09.2008 14:32 - Роуминг - оптимизиране на разходите
Автор: mcbankovs Категория: Други   
Прочетен: 1455 Коментари: 0 Гласове:
0



Здравейте, През по голямата част от годината съм зад граница и затова роуминг палновете на различните оператори представляват интерес за мен. Когато ЕС обяви таван за входящи и изходящи разговори се зарадвах и си казах,най-после няма да си чупя пръстите с смси и ще се чувам по-често със семейството. Но М-Тел /основния ми оператор/ излязоха големи дяваоли и пуснаха 2 роуминг плана, единият удовлетворяващ изискванията на ЕС, но с невероятно голяма брадва за останалия свят и цени на смси,такива че свят да ти се завие. Аз пътувам навсякъде по света и този план се оказа абсурден за мен. Затова си останах с М-тел травелър, в които европеиски цени се предлагат само за 7 държави от ЕС. Тук благопроятно развитие се получи благодарение на Глобул, имам б-конект карта, която използвам със стария си телефон /това е заради голямата разлика в цените,когато се звъни на друг оператор/. Оказа се че роуминг тарифите за б-конект са същите, като за абонаментен план, отговарящи на тавана на ЕС, че и малко по-ниски и важат за целия ЕС :) т.е. цената на минута входящ разговор е 0.516 лв. Обаче б-конект е без такса, зареждам ваучер от 40 лв. и получавам 45 лв. а следващия понеделник след зареждането получавам още 6 лв. бонус понеже имам картата повече от 2 години. И така какво се получи? Плащам 40 лв. получавам 51 лв. т.е. реалната цена на входящия разговор стана 0.40 лв. и това не е всичко, Съпругата ми също има б-конект, като втори телефон, тя използва услугата 150 мин. към 1 номер за един месец за 2 лв. /неизразходваните за месеца не се губят а се натрупват/. Моята лична равносметка е следната: Преди регулацията на ЕС месечни сметки към М-Тел 70 - 75 лв. само за смс, и още сумати средства за сим карти на местни оператори и фонокарти. След регулацията сметка към М-тел 25 - 30 лв. за смс и 40 лв. на Глобул за разговори всеки ден когато съм в ЕС. Ще се радвам ако тази информация се окаже полезна за някого.



Гласувай:
0



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: mcbankovs
Категория: Други
Прочетен: 323448
Постинги: 7
Коментари: 231
Гласове: 41
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031